نوحه خوانی حاج آقا مجتبی برای فاطمه زهرا «س»

چهل سال پیش، اولین فاطمیه یادمه من؛ شب‌ها جلسه گذاشته بودم. این مداح‌ها میومدند، نوحه خوان‌ها میومدند، نوحه می‌خوندند. چندتا جمله از اون موقع یادمه که اینها خوندند . در جگر من اثر کرد، خوب یادمه

من نوحه خونی بلد نیستم،  ولی امشب مرجعیت به کنار، اجتهاد به کنار، فقاهت به کنار، عرفان به کنار، اخلاق به کنار.
می‌خوام امشب نوحه بخونم…

دوتا جمله می‌ خونم. زبان حال علی علیه‌السلام هست
 خواننده علی  خواننده پدر   برای کی؟
برایِ همسرش که مادر است
 این پدر روضه بخواند برای پسر، یعنی امام زمان صلوات‌الله علیه!
 آقا تشریف بیاورید. آقا تشریف بیاورید در آستانه مجلس ما
 می‌خواهم برایت روضه بخوانم 

این زبان حال علی علیه‌السلام است

 رو می کند به زهرا. یا زهرا!

در وسط کوچه تو را می‌زدند
کاش به جای تو مرا می‌زدند
یا زهرا…
چرا شده گوشه چشمت کبود
فاطمه جان مگر علی مرده بود
یا زهرا…
وای من و وای من و وای من
میخ در و سینه زهرای من …

 

Leave a comment

Leave a comment